Garancia
Jótállás ügyintézése
Szakszerviz elérhetősége, hibabejelentés
Mikor hívjam a szakszervizt?
Amennyiben a termék rendelkezik saját jótállási jeggyel, illetve a gyártó a jótállást internetes regisztrációhoz köti (pl. bizonyos mobiltelefonok, tabletek), a javítás leggyorsabb módja a szakszervizben történő bejelentés.
Az Tipographic Kft. által összeszerelt számítógépeknek a Tipographic Kft.a szakszervize.
Ha kéznél van a termék gyári jótállási jegye, azon minden esetben fel van tüntetve a hivatalos szakszerviz címe és telefonszáma. Amennyiben nem találja, vagy nem biztos abban, melyik az önhöz legközelebbi szakszerviz, az alábbi listából kiválaszthatja azt. Mindössze annyit kell tennie, hogy kiválasztja a gyártó cég nevét.
1. Hol van a szerviz?
Szervizünk a Nyíregyháza, Debreceni út 5. sz. alatt lévő üzletünkben található.
2. Mikor van nyitva a szerviz?
Szervizünk hétfőtől - csütörtökig 8-17 óráig, pénteken 8-16 óráig tart nyitva.
3. Hogyan intézzem a jótállást?
- Ha a termékhez külön jótállási jegyet biztosítottunk, akkor a gyorsabb ügyintézés érdekében javasoljuk, hogy az azon feltüntetett szervizek valamelyikével vegye fel a kapcsolatot. Természetesen a hibás terméket szervizünkben is átvesszük.
- A vásárolt terméket postai úton is eljuttathatja hozzánk az alábbi címre: 4400 Nyíregyháza, Debreceni út 5. Ha a terméket postai úton juttassa el hozzánk, és a termék br. 10.000 Ft alatti értékű, vagy a jótállási igény nem jogos, a termék visszaszállításának díja 990 Ft, mely az ügyfelet terheli.
4. Mennyi a jótállási idő?
A jótállási időt minden termék bemutató oldalán feltüntetjük.
4.1 Jótállás ügyintézés
A jótállás ügyintézése során az első értesítést követően 30 nap után tárolási díjat számítunk fel, melynek díja: 400 Ft + ÁFA/nap.
Fél év elteltével, a nálunk hagyott termék a Tipographic Kft. tulajdonát képezi.
5. A 3 napon belüli vásárlásnál hogyan működik a jótállás?
A vásárlástól számított 3 munkanapon belül meghibásodott terméket azonnal cseréljük vagy ha cserélni nem tudjuk visszafizetjük az árát. (Amennyiben a hibáról munkatársaink a helyszínen meg tudnak győződni.) Ha a hiba nem egyértelmű, akkor fenntartjuk a jogot magunknak a termék bevizsgálására. 3 napon belül jelentkező hiba esetén is javasoljuk, hogy a gyorsabb ügyintézés érdekében a központi szervizünket keresse fel, mivel itt szervizeseink könnyebben meg tudják állapítani a hiba okát. A 3 napon belüli ügyintézéshez a terméket csak eredeti csomagolásában és minden tartozékával vesszük át, ellenkező esetben csak a normál garanciális ügyintézésben tudjuk a terméket kezelni.
Amennyiben a termék rendelkezik saját jótállási jeggyel, illetve a gyártó a jótállást internetes regisztrációhoz köti (pl. bizonyos mobiltelefonok, tabletek), a javítás leggyorsabb módja a szakszervizben történő bejelentés.
6. Mik a Jótállás érvényesítésének feltételei?
- Garanciális javításra terméket csak eredeti kiegészítő tartozékaival (leírás, kábelek, egyedi kiegészítők, CD) veszünk át.
- Jótállási jegy
- Garanciális zárócimke megléte, sérülésmentes állapota.
7. Mik a jótállás alól kizáró okok?
- A terméken égés, törés, repedés vagy egyéb fizikai-, látható sérülés.
- Nem rendeltetésszerű használat. Nem rendeltetésszerű használatnak minősül a termék gyári beállításait meghaladó teljesítményen történő használat, a termék leírásában megadott paramétereket meghaladó mechanikai / elektromos terhelés illetve egyéb nem a célnak való felhasználás.
- Helytelen tárolás, elemi kár okozta meghibásodás. (pl. villám, túláram)
- Amennyiben a terméken végzett javítási / szerelési munkálatokat nem az azokat elvégezni jogosult, megfelelő jogosítványokkal, szakképzettséggel nem rendelkező harmadik személy, vagy a vásárló végzi és a hiba ennek következtében keletkezett.
- Szállítás vagy üzemeltetés közben külső események hatására bekövetkező meghibásodás.
- Hiányzó vagy sérült garanciális zárócimke.
8. Mi a teendő, ha elveszett a csomagolás, rajta a garanciamatricával?
A garancia a csomagolás nélkül is érvényes, jótállási igényét a jótállási jeggyel érvényesítheti.
A 3 napon belüli ügyintézéshez a terméket csak eredeti csomagolásában és minden tartozékával vesszük át, ellenkező esetben csak a normál jótállás ügyintézésben tudjuk a terméket kezelni.
9. Mely hibák nem jótállás jellegűek?
- Kompatibilitási problémák. (A vásárló hardverkörnyezetében nem működő, egyébként hibátlan alkatrész.)
- Bárminemű szoftveres probléma (operációs rendszer, meghajtó program, BIOS-, szoftverfrissítés, felhasználó általi hibás telepítésből fakadó hibák.)
- Természetes elhasználódás.
10. Visszavásárlás lehetőségei
10.1 3 napon belüli vásárlás esetén:
- Hibátlan árucikket nem törvényi kötelességünk visszavásárolni.
- Hibás terméket csak akkor vásárolunk vissza, ha nem tudjuk cserélni.
10.2 3 napnál régebbi vásárlás esetén:
- Hibátlan terméket nem vásárolunk vissza.
- Ha a hibás terméket javítani vagy cserélni nem tudjuk akkor a teljes vételárat visszafizetjük. Cserének minősül a hibás termékkel azonos rendeltetésű, minimum ugyan olyan, vagy jobb műszaki paraméterekkel bíró készülék.
- Ha a hibás termék helyett más típust szeretne, akkor egyedi elbírálás alapján lehetőség van a hibás termék értékcsökkenéssel történő beszámítására.
Amennyiben komplett számítógép konfigurációt ad le szervizünkben vagy valamely boltunkban és a konfigurációt nem a Tipographic Kft. szerelte össze, akkor 6000 Ft bevizsgálási díjat kell fizetni, mivel társaságunk végzi a konkrét hiba megállapítást, a hibás alkatrész beazonosítását.
Amennyiben a jótállás keretein belül leadott termék nem hibás abban az esetben 3000 Ft bevizsgálási díjat kell számláznunk.